Katowice, ul. Panewnicka 36/2

Szkoła trenerów

Dobry trener zawsze jest sobą i uczy się całe życie

W czasie zajęć w Szkole Trenerów MERITUM stwarzamy uczestnikom okazję do zdobycia praktycznych doświadczeń oraz przygotowujemy do samodzielnego prowadzenia szkoleń. W czasie szkolenia trenerskiego główny nacisk kładziemy na rozwój osobisty uczestników. Wychodzimy z założenia, że to trener jest najważniejszym narzędziem swojej pracy i warto, by był „wystarczająco dobry” w swojej pracy, tzn. świadom swoich zasobów i ograniczeń.

  • Program Szkoły Trenerów MERITUM zapewnia rozwój zarówno kompetencji miękkich, jak i przygotowanie do samodzielnej konstrukcji i ewaluacji szkolenia.
  • MERITUM zapewnia także możliwość praktycznego sprawdzenia podczas Szkoły swoich umiejętności – przeprowadzenie szkolenia pod okiem superwizora (uzyskanie wszechstronnej informacji zwrotnej).
  • Uczestnicy i Absolwenci mają możliwość „kotowania” u osób zaangażowanych w projekt Szkoły (np. u trenera prowadzącego lub byłych uczestników z minimum kilkuletnim doświadczeniem).
  • W czasie Szkoły Trenerów uczestnicy przygotowywani są do uzyskania certyfikatu potwierdzającego kompetencje na trenerskie na poziomie 5. EQF – European Qualification Framework.
    Przeczytaj szczegółowy opis kompetencji (pdf).
  • Najlepsi Absolwenci Szkoły Trenerów realizują projekty szkoleniowe MERITUM – współpracujemy już z ponad dwudziestoma Absolwentami.

ST1 Wykorzystujemy różnorodne formy pracy:

  • Trening psychologiczny,
  • Warsztaty,
  • Mentoring,
  • Superwizje grupowe i uczestniczące,
  • Trening zadaniowy.

Zakres tematyczny poszczególnych edycji jest modyfikowany tak, by odpowiadał bieżącym potrzebom naszych kandydatów.

Zobacz Program Szkoły Trenerów MERITUM (pdf).

Przestrzegamy standardów zawodowych wyznaczonych przez Radę Trenerów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Stowarzyszenie Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP.
Ważnym atutem Szkoły Trenerów jest jej kadra: wszyscy prowadzący posiadają rekomendacje Polskiego Towarzystwa Psychologicznego lub Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP.

ST2Zespół Szkoły Trenerów MERITUM:

Tym, co wyróżnia nas wśród innych szkół trenerskich jest kontekst środowiskowy. Ważne jest dla nas, by Absolwenci wykorzystywali swoje umiejętności trenerskie nie tylko w pracy zawodowej, ale także w działaniach prospołecznych, np. na rzecz swojej społeczności lokalnej lub w aktywności na rzecz ochrony środowiska naturalnego.

ST4Naszą specyfiką jest uważność na zrównoważony rozwój, zarówno w kontekście osobistym (work-life balance) jak i środowiskowym.
O ile to możliwe dbamy o środowisko naturalne: nasi uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, używamy do drukowania wyłącznie papieru z makulatury, zamawiamy posiłki wegetariańskie w naczyniach wielorazowych, w programach szkoleniowych uwzględniamy tematykę wpływu planowania szkoleń na środowisko naturalne.

W Szkole Trenerów MERITUM wyszkoliliśmy już ponad 500 trenerów, większość z nich czynnie działa w zawodzie trenera lub w inny sposób wykorzystuje nabyte kompetencje. Wysokie umiejętności oraz rzetelność naszych Absolwentów doceniają ich klienci, do których należą m.in. ING Bank, EuroBank, PKO BP, Shell S.A., Kompania Piwowarska, Lotos S.A. oraz Beskidzki Dom Maklerski.
Ukończenie Szkoły Trenerów MERITUM umożliwia spełnienie jednego z kryteriów do uzyskania rekomendacji Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i certyfikacji w Stowarzyszeniu Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP.
Absolwenci Szkoły Trenerów MERITUM w Katowicach maja także możliwość uzyskania Certyfikatu Jakości Pracy Trenera MERITUM.

ST3Nasza metodologia pracy z każdym człowiekiem, z grupami ludzi, a także z organizacjami, wywodzi się z psychologii humanistycznej Carla Rogersa oraz podejścia systemowego. Jest także inspirowana przez koncepcję „organizacji uczącej się”. Szczególną uwagę przywiązujemy do przestrzegania zasad etyki zawodowej trenerów oraz rygorów etycznych i merytorycznych zawartych w Kodeksie Dobrych Praktyk Polskiej Izby Firm Szkoleniowych.
Wychodzimy z założenia, że świadomość i rozumienie swoich zachowań i uczuć przeżywanych w relacjach interpersonalnych oraz doświadczenie, z pozycji uczestnika grupy, dynamiki procesu grupowego jest niezbędnym warunkiem szkolenia trenerów grupowych.

Dodatkowych informacji na temat Szkoły Trenerów udziela:
Mirela Pawlikowska – tel. kom. 501 762 528

 

wrażenia uczestników